Hlasovanie za rok 2025 sa spustí o:
000
Dní

O našom projekte

V tejto sekcii sa dozviete všetko o našom projekte hodnotenia zdravotných poisťovní. Preskúmajte, kto za ním stojí a jeho cieľoch.

Hlavný cieľ a význam projektu hodnotenia zdravotných poisťovní

Projekt Poisťovňa roka sa zameriava na objektívne hodnotenie kvality ich poskytovaných služieb. Naším cieľom je poskytnúť transparentné a presné dáta o kvalite zdravotných poisťovní v reálnej praxi a na základe skúsenosti pacientov a poskytovateľov zdravotnej starostlivosti.

Cieľ projektu
Štatistiky

Kto je do projektu zapojený

V prvom ročníku poisťovne roka sme do projektu zapojili poistencov, ústavných poskytovateľov zdravotnej starostlivosti, ambulantných poskytovateľov zdravotnej starostlivosti a lekárne. Našou ambíciou je postupne hodnotiť zdravotné poisťovne aj z ďalších perspektív.

56

Poskytovateľia ústavnej zdravotnej starostlivosti

6819

Celkový počet individuálnych klientov

56

Lekárne

233

Ambulancie

„Je pre nás cťou, že záštitu nad prvým ročníkom ankety prebralo Ministerstvo zdravotníctva SR.“

Šimon Jeseňák
Šimon Jeseňák
Zdravotnícky analytik, CEO a redaktor špecializovaného portálu ozdravme.sk

Čo si myslia o projekte?

"Verím, že cieľom nás všetkých je udržateľné zlepšovanie systému. Vzájomne porovnávanie, teda benchmark, vnímam ako legitímny nástrojov tohto procesu, založení na učení sa na základe pozitívneho príkladu. Pekným príkladom je preto porovnávanie poskytovateľov ústavnej zdravotnej starostlivosti. Veľmi pozitívne preto hodnotím aktivitu porovnávať medzi sebou aj zdravotné poisťovne. Tento krok dá systému, steakholderom, poskytovateľom, občanom a aj samotným poisťovniam inú, novú perspektívu. Získame tak všetci ucelenejší pohľad a tiež väčšiu mieru sebareflexie, ktorá nám umožní sa zlepšovať."

Miriam Lapuníková
Miriam Lapuníková
Generálna riaditeľka Fakultnej nemocnice s poliklinikou F. D. Roosevelta v Banskej Bystrici

Ako hodnotíme zdravotné poisťovne

Náš projekt sa zameriava na komplexné hodnotenie zdravotných poisťovní. Sledovanie kvality a služieb je kľúčové pre informované rozhodovanie občanov.

01

Prieskum

Prieskum

Kroky hodnotenia zdravotných poisťovní

  • Zostavenie otázok pre štyri skupiny respondentov – zdravotné poisťovne, poskytovatelia zdravotnej starostlivosti, lekárne, poistenci
  • Vytvorenie webovej stránky a testovacieho prostredia
  • Nastavenie databázy pre spracovanie odpovedí a následné analytické spracovanie výsledkov
  • Validácia otázok prostredníctvom pilotného testovania
  • Realizácia prieskumu
02

Zber odpovedí

Zber odpovedí

Zber a hodnotenie odpovedí

  • Výber kľúčových ukazovateľov hodnotenia
  • Vytorenie anonymizovanej databázy odpovedí respondentov všetkých skupín
  • Pilotné testovanie zberu odpovedí a ich správneho ukladania do databázy
  • Pilotné testovanie spracovania výsledkov
  • Nastavenie analytických postupov a požadovaných výstupov
03

Vyhodnotenie

Vyhodnotenie

Vyhodnotenie a porovnanie výsledkov

  • Konečná fáza prieskumu po ukočení zberu údajov
  • Nastavenie kľúčových ukazovateľov výsledku
  • Nastavenie kľúčových ukazovateľov dopadu
  • Vyhodnotenie odpovedí
  • Analytické spracovanie v rámci jednotlivých skupín respondentov
  • Zverejnene výsledkov na stránke ozdravme.sk
  • Príprava reportov a odporúčaní pre poisťovne
Foto: ©ITAPA
Výstup

Zverejnenie informácií

Po ukončení hlasovania zverejníme výsledky jednotlivých ankiet a oboznámime s ňou odbornú i laickú verejnosť. Výsledky budú zverejnené na portáli ozdravme.sk

Prínos projektu

Zlepšujeme transparentnosť a informovanosť o zdravotných poisťovniach na Slovensku. Prínosom bude rovnako súbor odporúčaní pre jednotlivé zdravotné poisťovne, ktoré tímovo vypracujeme a predstavíme jednotlivým zdravotným poisťovniam ako i širokej verejnosti.

Máte otázky?